GENERELLE FORETTNINGSVILKÅR REKRUTTERING

  Personalhuset

1. Bestilling og endring av oppdrag

1.1 For hvert enkelt oppdrag gjelder de betingelser som framgår av den enkelte rekrutteringsavtale og disse generelle forretningsvilkår rekruttering.  Ved uoverensstemmelser gjelder prioritet iht. ovennevnte rekkefølge.

1.2 Personalhuset skal oppnevne en ansvarlig rekrutteringsrådgiver ved avtale om oppdrag. Representantens navn skal fremgå av den skriftlige rekrutteringsavtalen.

1.3 Dersom Personalhusets representant slutter, sykmeldes eller må avslutte sitt arbeid med oppdraget av annen grunn, skal Personalhuset utpeke en annen ansvarlig rekrutteringsrådgiver.

1.4  Dersom ikke annet er avtalt reguleres prisene fra 1. januar hvert år i henhold til SSBs konsumprisindeks for varer og tjenester gruppert etter leveringssektor.

  

2. Endringer i avtalte oppdrag

2.1 Oppdragsgiver kan anmode om endringer i oppdraget, men kan likevel ikke kreve utført kvantitative eller tidsmessige endringer som går utover det partene med rimelighet kunne forvente da oppdraget ble avtalt.

2.2 Endringer i stillings- og kravanalysen skal avtales skriftlig i god tid før gjennomføring av oppdrag.  Endringer i stillings- og kravanalysen underveis i prosessen skjer under oppdragsgivers ansvar og risiko.

2.3 Oppdragsgiver kan ikke avslutte et avtalt oppdrag uten Personalhusets skriftlige aksept. (se pkt. 6 om honorar og betalingsbetingelser)

  

3. Varsler og meldinger

Alle varsler eller meldinger skal foreligge skriftlig til notert kontaktperson for å være ansett som kommet fram til den annen part.

  

4. Ansvar

4.1 Personalhuset skal gjennomføre oppdraget etter dokumentasjon og forutsetninger i denne avtale, og skal til enhver tid utvise tilbørlig omsorg og utvise en pådrivers rolle i gjennomføringen av oppdraget. Oppdragsgiver skal holdes løpende orientert om fremdriften i prosessen så langt det er hensiktsmessig.

4.2 Personalhuset garanterer at rekrutteringen blir gjennomført etter ISO-sertifiserte utvelgelsesprosesser for å sikre kvalifiserte kandidater, men garanterer ikke at prosessen genererer kvalifiserte kandidater for presentasjon til oppdragsgiver.

  

5. Honorar og øvrige betalingsbetingelser

5.1 Et oppstartshonorar faktureres ved oppstart av rekrutteringsprosessen.  Størrelsen på dette framgår av rekrutteringsavtalen. Resterende del av avtalt rekrutteringshonorar faktureres ved avtale om ansettelse mellom kandidat og oppdragsgiver.

Dersom oppdragsgiver ønsker å avslutte oppdraget etter gjennomført intervjurunde, faktureres 70% av avtalt rekrutteringshonorar.

5.2 Oppstartshonoraret refunderes ikke hvis en ellers gjennomført rekrutteringsprosess ikke skulle generere kvalifiserte kandidater. I så fall faktureres ikke resterende del av avtalt rekrutteringshonorar.

5.3 Dersom oppdragsgiver innen 6 måneder etter avsluttet rekrutteringsprosess ansetter flere kandidater fra samme prosess, faktureres avtalt honorar også for hver enkelt av disse ansettelsene. Dette gjelder også ved ansettelse i andre stillinger hos oppdragsgiver og selv om kandidaten også skulle ha søkt stilling hos oppdragsgiver etter Personalhusets presentasjon.

5.4 Kostnader ved produksjon og publisering på internett eller sosiale medier, og eventuell annen annonsering skal avtales særskilt i forbindelse med inngåelse av rekrutteringsavtalen.

5.5 Betalingsfrist er netto 14 dager etter fakturadato. Fakturagebyr belastes etter de til enhver tid gjeldende regler.

  

6. Rettigheter og taushetsplikt

6.1 Eiendomsrett/opphavsrett til alt materiell benyttet i oppdraget tilhører Personalhuset. Oppdragsgivers kopiering og bruk av dokumenter og/eller elektronisk lagret data og programvare krever skriftlig samtykke. I den utstrekning samtykke gis, skal alle forhold som er egnet til å identifisere partene først fjernes. 

6.2 Personalhuset har ubetinget taushetsplikt om alt hva Personalhusets representanter får kjennskap til i sitt arbeid, så vel forhold knyttet til oppdragsgivers virksomhet, og til oppdragsgivers ansatte. Denne taushetsplikt gjelder også etter at rekrutteringsavtalen er avsluttet.

  

7. Bruk av foto/video/lyd i markedsmateriell for kunde

Personalhuset vil alltid strebe etter å benytte kundes eget materiell i markedsføring av stillingen. Dersom det benyttes materiell fra Personalhusets stock-arkiv, kan dette kun brukes til det angitte annonseprosjektet. 

Vennligst merk deg at Personalhuset Staffing Group innehar den kommersielle lisensen for bruk av alle stock-bilder, -videoer og –lyd som benyttes i prosjektet. Hvis du som kunde velger å gjenbruke materialet som er ervervet gjennom Personalhuset, er det ditt eget ansvar å ta hensyn til eventuelle erstatningskrav som kan oppstå som følger av slik gjenbruk. Les våre retningslinjer her.

  

8. Personvern

Både oppdragsgiver og Personalhuset har et selvstendig ansvar som behandlingsansvarlig for personopplysninger i forbindelse med rekrutteringsavtale.

All behandling av personopplysninger hos oppdragsgiver og Personalhuset skal skje i henhold til Lov om behandling av personopplysninger (personopplysningsloven).

Forelagte CV'er er kandidatens eiendom. Kandidaters personopplysninger, typisk fra kandidatens CV, søknad og lignende, kan ikke uten samtykke fra kandidaten eller Personalhuset, overlates til andre enn de som er involvert i rekrutteringsprosessen.

  

9. Garanti

Dersom anbefalt kandidat mot formodning ikke innfrir de krav og forventninger som var definert på rekrutteringstidspunktet og må fratre innen seks måneder etter tiltredelse, vil vi tilby ny rekrutterings- og utvelgelsesprosessen uten kostnad for oppdragsgiver. Direkte kostnader som annonsering, reisekostnader o.l. skal dekkes av oppdragsgiver. Garantien forutsetter at oppdragsgiver har gitt forventet opplæring og oppfølging og at kandidaten ikke selv har sagt opp sin stilling.  Garantien gjelder kun der vi har gjennomført en full rekrutteringsprosess. Økonomisk ansvar utover dette kan ikke belastes Personalhuset Search & Selection.