Annonsepakker
-jobbannonsering
som skiller seg ut
Med vårt eget in-house markedsbyrå tiltrekker vi de beste
kandidatene gjennom målrettet og effektiv annonsering – vi når
både aktive og passive jobbsøkere.
"Kun 6% er på aktiv jobbjakt, mens 21% følger med på markedet. Det betyr at flertallet er passive jobbsøkere."
Kilde: FINN.no jobbundersøkelse 2024
Med våre annonsepakker får du flere øyne på stillingsannonsen din!
Siden 2012 har vår dyktige in-house markedsavdeling jobbet med å skape synlighet og tiltrekke relevante kandidater til våre stillingsannonser. Med vår erfaring, datagrunnlag og kreativitet når vi både aktive og passive jobbsøkere.
Vi er svært fornøyd med hvordan Personalhuset profilerer oss med korte videosnutter og bilder på sosiale medier. Dette styrker vår merkevare, tiltrekker fremtidige ansatte og skaper intern stolthet.
Anders Remøy Bertelsen, CEO SubseaPartner
Personalhuset skilte seg ut med sitt fokus på mangfold, likestilling, og fordomsfri rekruttering. Med en så god kjemi mellom oss, var det et enkelt valg.
Jannicke Bergsaune, daglig leder i Kvamsgrind kollektivet
I 2024 markedsførte vi mange spennende stillinger for våre kunder
66 535 117
annonsevisninger
276
rekrutteringskampanjer
352 781
klikk på annonser
Dette er inkludert i våre annonseringstjenester
Rekrutteringskompetanse
Vi har rekruttert til privat og offentlig sektor siden 2001 og er blant landets ledende rekrutteringsbyråer
In-House markedsavdeling
Du får en dedikert og lett tilgjengelig markedsrådgiver som følger prosessen fra start til slutt
Produksjon & grafikk
Vi produserer engasjerende bilde, video og tekstbudskap som skaper blikkfang, og som tilpasses deres merkevare
Datadrevet tilnærming
Vi markedsfører etter mer enn "magefølelsen". Kampanjer baseres på datadrevne beslutninger, erfaring og lokal kjennskap til kandidatmarkedet
Kandidat-data
Tilgang til Norges mest omfattende førstehåndsdata i jobbmarkedet. Vi tilbyr FINN.no sitt effekt-produkt i alle våre annonseprodukter
Optimalisering
Tett samarbeid med din rådgiver gir oss innsikt i søkertilfanget. Vi justerer målretting og forbedrer kampanjen kontinuerlig
FAQ
Ofte stilte spørsmål
Markedsføringskanaler
Vi benytter oss av flere stillingsportaler, inkludert Finn.no, nav.no, jobreg.no og vår egen portal. På sosiale medier er våre primære kanaler Facebook, Instagram, LinkedIn og SnapChat. Vi tilpasser oss kundes ønsker og behov, og kan også annonsere på plattformer som TikTok, Reddit osv.
I tillegg kjøper vi programmatiske visninger på både lokale og nasjonale redaktørstyrte nettaviser som vg.no, bt.no, an.no, dn.no osv. For bransjetidsskrifter som krever direktekjøp, tilbyr vi hjelp med både produksjon og koordinering.
Våre annonsepakker
Vi har satt sammen et utvalg av 4 ulike annonsepakker du kan velge imellom.
Video i markedsføring av stilling
«Et bilde sier mer enn tusen ord», og en video er 25 bilder per sekund. Video har en unik evne til å fange og holde på oppmerksomheten til seeren. Det er ikke nødvendigvis slik at drømmekandidaten aktivt søker jobb. Derfor er det viktig å fange passive arbeidssøkere sin oppmerksomhet.
Ved å kombinere tekst, lyst og bilde gjør vi både budskapet lett å forstå, og mer tilgjengelig da videoer er mer sannsynlig til å bli delt på sosiale medier. Forskning viser at man husker videoer bedre enn bilder.
Ved å vise frem ansatte og bedriften i en video skaper man større tillit til arbeidsgiver for potensielle kandidater.
Våre annonsepakker er satt sammen av forskjellige kombinasjoner av følgende produkt:
Teaser: En enkel banner som publiseres og annonseres ut på Facebook og Instagram for å skape oppmerksomhet rundt stillingen før den blir publisert. Denne blir gjerne lagt ut 3-4 dager før selve annonseringsperioden.
Finn stillingsannonse + Finn effekt: Finn.no annonse utarbeides og publiseres på godkjennelse av kunde.
Med Finn effekt tar man i bruk avanserte algoritmer for å spore relevante kandidater på tvers av Schibsteds nettsider og Facebook. Effekt-annonsen vises kun til relevante kandidater som ikke har sett annonsen din. I tillegg vises annonsen øverst i resultatlisten inne på Finn Jobb og det sendes push varsel og epost til kandidater som har lagret søk som passer din stilling. Ønsker du å lære mer om effekt-produktet? Klikk her!
SoMe-banner: Vi produserer opp bannere i ulike formater tilpasset kanalene vi skal markedsføre i. I bannere bruker vi bilder og logo fra kundens egne kilder.
SoMe-video: Video kan enkelt filmes en mobil hvor råmateriellet sendes vår markedsavdeling som skreddersyr en video som speiler deres merkevare og stilling.
Showcase: https://vimeo.com/showcase/9855220
Nettavisannonsering: Vi produserer ulike formater skreddersydd til dine ønskede nettaviser. Annonsene vises i valgte nettaviser i et tilpasset geografisk område og målgruppe. Med en slik annonsering får man bred eksponering både lokalt (og nasjonalt om ønskelig) og dermed en spesielt god markedsføring av både selskapet og den aktuelle stillingen.
Artikkelintervju: Med et artikkelintervju får man en naturlig forlengelse av stillingsannonsen. Gjennom intervju av ansvarlig leder og bilder fra bedriften skaper man et dypere og bedre inntrykk av arbeidsplassen, miljøet og oppgavene til de potensielle kandidatene. Tilbakemeldinger fra kandidater viser at de en slik landingsside gjorde at de følte seg tryggere på om at dette var den rette jobben for dem.
På-plass annonse: En på plass-annonse gir en introduksjon av den nyansatte på Facebook og LinkedIn og annonseres når den ansatte har begynt i jobben. En slik annonse skaper ofte stort engasjement internt hos kunden og er en hyggelig sak å dele både for selskapet og nyansatte. På plass-annonser kan dermed bidra til å styrke selskapets employer brand.
Ekstra postnummer: Skal du ansatte og tror at aktuelle kandidater befinner seg i andre byer i nærheten av arbeidsplassen, eller har dere flere arbeidssteder hvor jobben kan utføres? Nå kan du legge til inntil fire arbeidssteder i tillegg til hovedadressen i stillingsannonsen din på Finn.no.
Stillingskarusell i lokal nettavis: Ønsker du å nå ut i lokalmiljøet? Med dette produktet er du garantert synlighet i din lokale nettavis. Annonsen er ikke begrenset til en spesifikk målgruppe, men kan vises til alle som leser nettavisen i en gitt periode.
Direktekjøpte kampanjer: Noen nettsteder som klassekampen.no, tu.no, marinjobb.no etc. frigjør ikke visninger til programmatisk kjøp. Her må vi kjøpe kampanjer direkte hos aktør. Vi er behjelpelig med å innhente tilbud, produsere materiell og koordinere kampanjen.
Vi anbefaler ekte og autentisk materiell, noe du lett kan ordne med en mobiltelefon
Kan en fremtidig kollega fortelle om de spennende arbeidsoppgavene man søker seg til? Hva er det beste med stillingen/arbeidsplassen/arbeidsverktøyet? Hvorfor skal noen søke seg til nettopp dere?
Effektproduktet består av flere ulike elementer, man blir plassert øverst i søkeresultatet som ukas jobb. Det sendes ut pushvarsel og eposter til jobbsøkere som har lagret søk hvor din stilling passer inn, i tillegg til visninger på sosiale medier, Schibsted sine nettaviser og andre steder på finn.no som torget og motor.
Vil du høre hva Finn sier om effektproduktet sitt, se her: Effekt fra FINN jobb - Gi stillingsannonsen ekstra synlighet | FINN for bedrifter
Skal man kun velge en pakke på sosiale medier? Skal man ha video eller bare bannere?
...Slike avgjørelser er ikke lett. En tommelfingerregel er at jo vanskeligere det er å finne kvalifiserte kandidater til din stilling, jo mer omfattende markedspakke bør du ha. Ta kontakt så kan vi ta en prat.
Materiellet vi produserer i forbindelse med annonsepakken kan du bruke så mye du vil «as is» . Er det brukt stockmateriell som bilder, innklippsbilder eller musikk kan man ikke gjøre endringer på produktet da det krever en ny lisensiering av produktet. Les våre retningslinjer her.
Ønsker du å vite mer om annonsert rekruttering?
Bruk skjemaet nedenfor, så kontakter vi deg iløpet av kort tid