Uniguest legger til rette for kommunikasjon, interaktivitet, markedsføring og strømming gjennom digitale flater. Nå søker selskapets avdeling i Arendal dyktig fullstack-utvikler til distribuerte skyapplikasjoner.
– Vi har levert skjermløsninger helt siden 1985, og ekspandert i takt med den stadig mer omfattende digitaliseringen, forteller Håkon Granvik, med tittelen Director R&D. – Det har vi gjort med stort hell under navnet Otrum, og nå som vi har blitt en del av Uniguest har ambisjonene aldri vært større.
Uniguest er en tungvekter innen digitalt, skjermbasert innhold til blant annet hoteller, sportsarrangementer, helseforetak og offentlig sektor. – Uniguest har finansielle muskler, kompetanse og markedsposisjon som passer perfekt for teknologien vi har drevet frem her hjemme i Arendal, sier Øyvind Bratland, R&D Team Lead.
Valgte Otrums plattform
Bratland leder et team på syv utviklere og testere, alle lokalisert sentralt i Arendal. – Til sammen er vi 16 personer knyttet til innovasjon, utvikling og teknisk support, mens markedsarbeid og kundehåndtering primært skjer i Oslo, sier han. – Det som gjør oss ekstra fornøyde, er at Uniguest satser strategisk og investerer tungt i vår egenutviklede plattform som en sentral del av deres skybaserte system.
– Enkelt sagt er våre løsninger skapt for å engasjere publikum, gjester og brukere, i tillegg til å formidle budskap, informasjon og markedsføring, sier Granvik. – Vi håndterer innhold ved hjelp av distribuerte sky-systemer, noe som gir robuste og skalerbare tjenester. I tillegg er vi svært opptatt av sikkerhet og personvern.
Avansert teknologi
Gjennom å ha blitt en del av Uniguest, som virkelig ønsker å skalere våre produkter og teknologi, blir det stadig mer essensielt med samarbeid tvers av fagmiljøer og landegrenser, påpeker Granvik. – Over 600 medarbeidere fordelt på avdelinger primært i USA, Storbritannia og Frankrike indikerer jo godt omfanget av selskapets kapasitet.
– Utviklerne våre har tilgang til avansert verktøy, sier Bratland. – Vi tar hele tiden i bruk ny teknologi, og naturlig nok kommer også KI-baserte funksjoner mer og mer inn i bildet. Det tette samarbeidet vi har med leverandører som LG, Samsung og Philips tilfører oss førstehåndskunnskap om nye produkter og løsninger.
Lagånd og åpenhet
Både Granvik og Bratland fremhever lagarbeid som en nøkkel til suksess.
– Vi vil ha kandidater som trives i team, og som glir lett inn i et miljø preget av kunnskapsdeling, åpenhet og en uformell bedriftskultur, sier Bratland. – Hos oss blir gode ideer og initiativer alltid tatt imot med åpne armer.
– Kreativitet og initiativ er egenskaper som passer i et miljø som vårt, utdyper han. – Teknisk innsikt og nysgjerrighet er også viktig. Samtidig vet vi at det er kombinasjonen av egenskaper som definerer dyktige medarbeidere. Erfaring, væremåte, kompetanse og utdanning er ikke fastspikrede størrelser hos oss. Det er måten disse utfyller hverandre på som betyr noe.
Voksende marked
– Etterspørselen etter interaktive og personaliserte digitale flater er voksende, skyter Granvik inn. – Det ser vi ikke minst i den dominerende kundegruppen vår, de store aktørene innen overnatting og reiseliv, som Marriott, Radisson, Hilton og Hyatt. Vi er også godt rustet for leveranser til helse, omsorg, offentlige arenaer, undervisning med mer.
– Hos oss jobber vi i et trivelig, sammensveiset miljø, avrunder Bratland. – Vi har gode lokaler og kantine som vi deler med hyggelige folk i andre teknologibedrifter. Arendal er dessuten inne i en fase med vekst i teknologibedrifter og folketall. Regionen har også mye å tilby innen kultur, uteliv, utdanning og fritidstilbud. Kandidater anbefales å ta en tur og se selv!
For mer informasjon om stillingene kan du kontakte